آيا میتوانيم امساك درماني ( روزه طبي ) را خودسرانه انجام بدهيم ؟

يا من اسمه دواء وذكره شفاء

آيا مينوانيم روزه طبي آب ( آب درماني ) را خوسرانه انجام بدهيم ؟

پاسخ اين سوال بدون ترديد منفي است زيرا :

1- بدن انسان داراي پيچيدگيهاي است و لذا نبايد اين روش را خودسرانه انجام داد

2- روزه طبي آب روشي است داراي نكات ظريف و خاص و پيچيدگي هايي دارد

و ميتواند حوادث خطرناكي همچون شوك هيپوگليسيمي ( هایپوگلیسیمی یعنی افت شدید و ناگهانی قند خون )و افت ناگهاني فشار خون و هیپوناتریومی ( هیپوناتریومی نشانگر رقیق شدن مایعات بدن بر اثر افزایش آب نسبت به سدیم کل بدن است)

علائم ویژه هیپوناتریومی (کمبود سدیم در خون) عبارتند از تهوع، سردرد، بی قراری، گیجی، کاهش رفلکس‌ها و در نهایت تشنج و کما ومرگ مغزی ) ايجاد نمايد .

3- دوره روزه طبي آب در اشخاص متفاوت است و از 3 روز الي بيش از 40 روز فرق ميكند و اين تشخيص استاد و

متخصص آب درماني است كه مينواند به بيمار و يا شخصي كه ميخواهد آب درماني را انجام دهد بگويد چند روز اب درماني لازم دارد .

4 – در دوره هاي آب درماني نزاد – اقليم ها ( اقليم كوهستاني – دشت – مرطوب – خشك و…) – سن – نوع بيماري –

مسائل زنتيكي – روحيات و خلقيات – مزاج ها ( صفراوي – دموي – بلغمي – سودايي – مزاج تركيبي ) بايد در نظر

گرفته شود و مطابق با وضعيت هر فرد تصميم صحيح براي چگونگي آب درماني و مدت ان و نحوه اتمام دوره آب

اتخاذ شود و اين موارد را فقط استاد و متخصص آب درماني با تجربه بالا ميتواند انجام دهد .

5- علاوه بر متفاوت بودت مدت دوره آب درماني ( كه به غلط تصور ميشود كه براي همه افراد دوره 40 روزه است ) نحوه شروع – مقدمات شروع آب درماني و نحوه اتمام آن بسيار مهم است .

6- نميتوان با مطالعه يك كتاب – جزوه و دستورالعمل اين روش پيچيده و پرفايده را انجام داد زيرا در اين دستورالعمل ها و جزوات و كتاب به مطالب بالا توجه نشده است مسائلي مانند تفاوت اقليم ها – نزادها – سن – نوع بيماري- مسائل زنتيكي – و…..

7 – بسيار ديده شده است كه مطالبي كه در كتاب ها خصوصا كتاب مرحوم آلكسي سوفورين ( كه قابل تقدير است ) خلافش بوجو د امده است و خود مرحوم آلكسي سوفورين اگر زنده بود در مطالب كتابش تغييراتي مي داد و حذف و اضافاتي را انجام ميداد . ان مرحوم فرصت زماني زيادي نداشته و همچنين نمونه هاي زيادي از بيماران را در دسترس نداشته است ولذا كلياتي را نگاشته ولي جزئيات فراواني وجود دارد كه برخي از ان جزئيات و موارد مهم در بالا ذكر شده است و ضمن اينكه كتاب آن مرحوم مربوط به بيش از صد سال قبل است و علم آب درماني همانند ساير علوم در حال تكامل است و لذا بايد به روز و با مشورت متخصص واستاد اب درماني حاذق و اگاه به مطالب گذشته و دريافت هاي جديد آب درماني تكامل يافته را زير نظر استاد آب درماني ( روزه طبي آب ) انجام شود نه خودسرانه .

8 – اصولا منطقا و عقلا اين يك امر بديهي و روشني است كه كتاب هم- راهنما – لازم دارد و لذا ميدانيد و ميبينيد كه

كتب آسماني مانند زبور – تورات – انجيل و از همه مهمتر قران هم معلم و راهنما دارند و انبياء الهي تبيين كننده و راهنماي اين كتب آسماني بوده اند . خود قران كريم كه نسخه كامل هدايت بشر است و هيچگونه تحريفي در ان به اعجاز الهي صورت نگرفته است مبشر و راهنما و تعليم دهند داشته كه وجود مبارك پيامبر اكرم صلوات الله عليه و اله

بودند پس‌ آيا با وجود اينكه همين قران بدون معلم و مبين نبوده است چگونه كتاب آب درماني مرحوم دانشمند آلكسي سوفورين و ديگران بدون معلم واستاد و راهنما ميتواند باشد و از سرخود اقدام به انجام اين روش پيچيده نمود .ضمن اينكه مطالب كتاب ان مرحوم كامل نيست و علم اب درماني تكامل يافته همچون ساير علوم .

و اگر راهنما و معلم واستاد و متخصص لازم نيود ديگر نيازي به صرف هزينه و وقت نبود تا از دوران دبستان تا مراحل عالي دانشگاه فرزندانمان به مراكز تحصيلي بروند ( از كودكستان تا دانشگاه ) و نيازي به استاد ومعلم نبود و تعدادي كتاب در هر مرحله تحصيلي خوانده ميشد و امتحاني برگزار ميگرديد .

اما ميبينيد كه تمام دولتهاي عالم با هر مكتب سياسي ميلياردها پول و منابع مادي و انساني و ساختماني را فراهم ميكنند تا فرزندان ان كشور تحت نظارت وتعليم معلم واستاد درس بخوانند وعلم بياموزند و به صرف خواندن كتاب بدون استاد ومتخصص ومعلم امكان پذير نيست .

آيا عقلا و منطقا جايز است كه اين جسم پيچيده را با مصالعه يك جزوه وكتاب وارد يك روش پيچيده آب درماني نمائيم بدون مشورت و نظارت استاد ومتخصص با تجربه آب درماني ؟

آيا كسي ميتواند از بروز عوارض خطرناكي كه منجر به مرگ هم ميشود در هنگام اب درماني بدون متخصص جلوگيري نمايد ؟

آيا يك بيمار سرطاني با يك بيمار سرطاني كه همزمان دچار بيماري ديابت وابسته به انسولين شده با يك شيوه و روش ميتواند اب درماني نمايد ؟

آيا يك خانمي كه از بارداري خودش در ماه اول خبر ندارد ميتواند سرخود و بدون مشورت با يك متخصص واستاد آب درماني و به صرف يك كتاب اين روش را براي پاكسازي جسمش انجام دهد ؟

تمام كساني كه سرخود و بر اساس دستورالعمل هاي منتشره در اينترنت و يا كتاب ها و بدون حضور استاد ومتخصص اين روش دچار عوارضي شده اند مقصر خودشان هستند كه عقلشان را بكار نبسته اند .

جالب اين است كه كه همين افراد وقتي لوله كشي منزلشان خراب ميشود حتما به يك متخصص فني با تجربه تاسيسات و لوله كشي ساختمان مراجعه مينمايند اما بدن پر از پيچيده خودشان را به يك جزوه و كتاب ميسپارند !!!!!!!!

وجالبتر اينكه همين افرادي كه بدون مشورت و مراجعه به متخصص اب درماني اقدام به انجام سرخود اين روش بسيار پرفايده مينمايند هنگام بروز حادثه براي لوله كشي منازلشان به سراغ متخصص فني برق ساختمان نميروند چون ميدانند بايد براي انجام هر كاري به استاد و متخصص ان كار مراجعه نمود اما آب درماني را سرخود و بدون مشورت و مراجعه به متخصص با تجربه اب درماني انجام ميدهند و مشكلاتي براي خودشان بوجود مي آورند و باعث تبليغات مسموم ومنفي بر عليه روش اعجاز گر آب درماني ميشوند .

با تقديم احترام و آرزوي سلامتي براي هموطنان گرامي

خدمتگذار ملت شريف ايران – حسن جلاليان

1383/11/23